Twitter en LinkedIn meest ingezet bij sociale marketing B2B
Gepubliceerd op 3 september 2015
Bedrijven uit het B2B segment gebruiken bijna allemaal Twitter en LinkedIn voor sociale marketingdoeleinden. Dat blijkt uit een rapport van Regalix Research.
93 procent gebruikt Twitter en 91 procent LinkedIn, voornamelijk om de merkbekendheid te vergroten. Toch concludeert Regalix dat de inzet van sociale media nog wel beter kan. Zo is de interactie met klanten nog altijd niet erg groot. Verder voorspelt Regalix een groter aandeel voor YouTube nu video in populariteit toeneemt.
Voor het onderzoek werden 422 marketingdirecteuren geïnterviewd, van wie ongeveer de helft uit de VS kwam.
Populairste netwerken
Twitter (93 procent) LinkedIn (91) Facebook (68) YouTube (57) Google Plus (23) Vimeo (9) Pinterest (7)
Belangrijkste doelstellingen
Merkbekendheid (94 procent) Lead generatie (89) Interactie met klanten (67) Nieuws over producten of diensten (59) Promotie producten (56) Klantloyaliteit (47) Bedrijfsdoelstellingen communiceren (39)
Door: Emerce