Deze website maakt gebruik van cookies

We gebruiken cookies om het verkeer van onze website te analyseren. U kunt kiezen of u hiermee akkoord gaat.

Voorkeuren aanpassen
Ga naar de inhoud
  • Home
  • Nieuws
  • Klant zoekt vaker contact via chat of app

Klant zoekt vaker contact via chat of app

Gepubliceerd op 18 augustus 2015

Klant zoekt vaker contact via chat of app

Een groeiend aantal Nederlanders geeft de voorkeur aan het gebruik van een chatprogramma of app om contact op te nemen met de klantenservice van hun mobiele aanbieder. Dat blijkt uit onderzoek van het Telecompaper Consumer Panel.

Vorige maand gaf 9 procent van de consumenten aan via een chatprogramma contact te willen met hun telecomaanbieder, terwijl dit een jaar later is uitgegroeid naar 17 procent. Voor contact via de applicatie van de provider zelf groeide dit van 2 naar 7 procent.

Een meerderheid van de klanten geeft nog steeds de voorkeur aan telefonisch contact, maar dit percentage neemt wel af. In juli 2014 was dit namelijk nog 60 procent, terwijl dit een jaar later is gedaald naar 55 procent. Ook de voorkeur voor contact via e-mail neemt af. Ook het bezoek aan een winkelfiliaal lijkt in populariteit toegenomen.

Door: Emerce

Meer informatie?

Voer een naam in
Voer een (geldig) e-mailadres in
Voer een (geldig) telefoonnummer in

Qteco gaat zorgvuldig om met uw persoonsgegevens. Uw persoonsgegevens worden niet bewaard voor andere doeleinden. Lees voor meer informatie onze privacyverklaring.