Je Pinterest-bereik vergroten: volg deze 5 stappen
Gepubliceerd op 10 juli 2015
Een aantal trendwatchers weten het zeker. Pinterest is hét marketingplatform dat je dit jaar niet links mag laten liggen. Maandelijks stijgt het aantal gebruikers én de site is voor ondernemers en merken een uniek platform om potentiële klanten te bereiken. Maar hoe zet je het visuele prikbord effectief in? Volg deze 5 stappen!
Visueel prikbord
Voor degenen die niet precies weten wat Pinterest is, eerst een opfrisser. Pinterest is een visueel prikbord waarop je beeldmateriaal kunt plaatsen en delen met anderen. Je account is opgedeeld in zogenoemde ‘boards’, een verzameling van content in een bepaalde categorie. Andere Pinterest-gebruikers kunnen deze prikborden bekijken en de inhoud delen met hun netwerk.
Visuele content is effectiever
Het unieke van Pinterest in tegenstelling tot Facebook en Twitter, is dat het draait om visuele content. En zoals je al eerder in de serie Infographic Day kon lezen is dat een effectieve manier om je doelgroep te prikkelen. Als je je boodschap in een visueel jasje giet neemt de consument deze sneller op dan dat je je boodschap verwerkt in tekstvorm.
Aan de slag in 5 stappen
Nu je het nut van Pinterest weet, vraag je je misschien af hoe je jij als ondernemer of marketeer dit platform kunt inzetten als marketingmiddel. Of missschien ben je al actief op de site en wil je je positie versterken. Waar begin ik? Hoe zorg ik ervoor dat dit marketingmiddel interessant is voor mijn product of dienst? En hoe zorg ik voor een groot bereik? Deze vragen beantwoordt Quicksprout, de makers van de onderstaande infographic. In 5 praktische stappen helpen zij je op weg om Pinterest als effectief marketingmiddel in te zetten. Scrol naar beneden om deze stappen te lezen. Voor een groter exemplaar klik je op de afbeelding.
Bron: Frankwatching