Apple brengt support app uit
Gepubliceerd op 9 november 2016
Apple heeft een app uitgebracht waarmee gebruikers hulp kunnen krijgen bij het oplossen van problemen bij hun Apple-apparatuur. De Apple Support-app is als eerste in Nederland uitgekomen en is in andere landen nog niet beschikbaar.
De app geeft een overzicht van alle apparaten die aan het Apple-account van de gebruiker zijn gekoppeld. Als op een van de apparaten wordt getikt, komt er een lijst met mogelijke problemen beschikbaar. Voor de problemen worden tips en oplossingen getoond.
Als een gebruiker zelf het probleem niet kan oplossen, biedt de app de mogelijkheid om met Apple contact op te nemen of een telefoongesprek in te plannen. Als er reparaties nodig zijn, toont de app locaties in de buurt waar het apparaat ingeleverd kan worden. Gebruikers kunnen binnen de app een afspraak maken met de Genius Bar in de Apple Store.
De functionaliteiten van de app zijn niet nieuw. Apple had al een website waarmee gebruikers ondersteuning voor hun apparaten kunnen krijgen. In de Nederlandse iTunes App Store is de Support-app beschikbaar, wanneer Apple de app in andere landen uitbrengt is nog niet duidelijk.